Bardzo trudno skupić się na swoich obowiązkach, kiedy przed sobą mamy bałagan. Nieporządek w bardzo łatwy sposób powoduje, że się rozpraszamy. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem pracy uporządkuj swoje otoczenie, a szczególnie biurko. Szybko zorientujesz się, jak bardzo ułatwi Ci to koncentrację i odpowiednią motywację do działania. W artykule przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak w skuteczny sposób zadbać o swoje stanowisko, a tym samym o siebie.
Regularnie porządkuj swoje biurko w miejscu pracy
Powieszenia Stanowisko pracy powinno być regularnie porządkowane. Nadmiar starych notatek z przypomnieniami albo takich, które dotyczą kolejnych miesięcy, może powodować stres i dezorganizować wykonywanie obecnych zadań. Dlatego po skończonej pracy zawsze przeznacz chwilę na uporządkowanie swojego stanowiska. Odłóż książki, segregatory i brudnopisy na właściwe miejsce. Zrób to samo z przyborami do pisania. Dobrze mieć możliwość powieszenia tablicy na ścianie, na której znajdą się wszelakie uwagi i przypomnienia. Ciekawym pomysłem jest umieszczenie plannera tygodniowego, dzięki czemu będziesz w stanie produktywnie zaplanować swoje zajęcia.
Równie ważne jest systematyczne ścieranie kurzu z wszystkich powierzchni. Jest to niezwykle istotne, ponieważ jak wiadomo wszelkie urządzenia elektroniczne przyciągają kurz i roztocza. Przed rozpoczęciem zaplanowanych zajęć warto przewietrzyć miejsce, w którym znajduje się biurko. Świeże powietrze jest zdrowe i korzystnie wpływa na pracę mózgu. O wiele lepiej się myśli.
Czyste biurko — Szybkie i skuteczne metody porządkowania
Istotną kwestią jest systematyczność i odpowiednio dobrane narzędzia, które to ułatwią. Przydatne z pewnością będą różne pojemniki na długopisy, segregatory na dokumenty, a także plannery, w których można zapisać istotne informacje. Pamiętaj też, żeby przestrzeń, w której pracujesz, nie była zagracona. Nie potrzebne jest piętnaście pojemniczków na przybory piśmiennicze, bo powstanie bałagan i chaos. Minimalizm jest świetnym wyjściem, ale oczywiście warto mieć w zasięgu wzroku przedmioty, które umilą Twój czas pracy. Może to być zdjęcie bliskiej osoby, ulubiony kubek na kawę czy mały kwiatek. Z pewnością pozytywnie wpłyną na psychikę, a tym samym na rezultaty pracy.
Podstawowe zasady jak nie dać się rozproszyć w miejscu pracy biurowej
Nie tylko sprzątanie jest kluczowe. Równie istotne jest trzymanie się pewnych zasad podczas wykonywania pracy. Na początek wycisz albo wyłącz swój telefon komórkowy. W sytuacji gdy nikt i nic nie będzie odrywać Cię od zajęć, wykonasz je o wiele szybciej
Internet to jeden z największych rozpraszaczy w czasie naszej pracy. Staraj się z niego nie korzystać, a jeżeli musisz to pilnuj się, żeby nie udało mu się odciągnąć Cię od Twoich obowiązków. Co możesz zrobić? Zablokuj na czas swojej pracy komunikatory społecznościowe, wyłącz dźwiękowe powiadomienia, nie przeglądaj stron, które nie są powiązane z Twoją pracą i trenuj, trenuj i jeszcze raz trenuj samokontrolę. Home office to zdecydowanie wygodna opcja, ale jeżeli przestrzeń dzielimy z innymi domownikami, może też być opcją głośną i chaotyczną. Dlatego ustal z innymi mieszkańcami, żeby na czas Twojej pracy byli ciszej i nie przeszkadzali Ci. Zaowocuje to z pewnością przyjazną atmosferą, a praca zyska na wydajności.